سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راسخان در دانش کسانی اند که دست نیکی و زبان راست و دل صاف وعفّت شکم و فرج دارند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
عطاری عطار
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • مبارک باد ماه تک نگاران

                                     سرور سینه شب زنده داران

    عجب ماهیست ماه توبه کاران

                                     نماز و روزه های شرم ساران

                                                                                                       زمزمه ها عطار

     من خرما هستم .

    به انگلیسی مرا date-plam  می نامند .

    درخت من همان درختی است که حضرت عیسی در زیر سایه آن از مادر متولد شد و خداوند به حضرت مریم امر فرمود تا از میوه من بخورد.

     من از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی گرم وکمی خشک و بعضی آنرا گرم وکمی تر می دانند . در مورد خواص من معتقدند که خرما از میوه های سینه ای است .(خرما ، انجیر ، عناب ومویز ) و از جوشانده 50 گرم آن در 1000 گرم آب پس از صاف شدن شربت بسیار موثری برای رفع خشونت و نرم کردن سینه به دست می آید . برای فلج ، لقوه ، تقویت کلیه ، درد کمر ، نرم کردن مفاصل و برای سینه اشخاص سرد مزاج خوب است . خوردن دم کرده خرما با شنبلیله برای تب های بلغمی و خرد کردن سنگ مثانه مفید است . اگر خیس کرده آن در شیر تازه که کمی دارچین در آن ریخته شده باشد بخورند و پس از آن هم باز کمی شیر بیاشامند برای تقویت نیروی جنسی مفید است . از نظر هضم ثقیل و بطئی الهضم است و برای گرم مزاجان خوب نیست . خرما معمولا برای ساکنین مناطق غیر خرماخیز مناسب نیست . خرما موجب گرفتگی کبد ، طحال ، اختلال در اخلاط ، سر درد ، درد دندان و زخم در دهان می شود . برای رفع این عوارض می توان آب انار ، سکنجبین و بادام بی پوست خورد و بعد از خوردن خرما در این گونه اقلیم های غیر خرما خیز باید دهان را با آب نیم گرم که سماق در آن خیسانده باشند و یا با سرکه شست و سرانجام ممکن است با جویدن طرخون که مدتی در دهان نگهداشته شود ، از بروز این عوارض جلوگیری کرد . من در هر مرحله از شکوفه ، تا رسیدن، دارای خواص گوناگون هستم . شکوفه من مقوی جسم و روح است . گل من پس از شکفتن التهاب خونی را تسکین می دهد و خودم برای امراض عفونی مفید بوده قوه بینایی، شنوایی ، درد مفاصل و سیاتیک را درمان می نمایم . در من هزاران خاصیت وجود دارد که یکی از آن ها دشمنی و مبارزه با سرطان است .

    خرمای سنگ شکن

    من مرحله پنجم میوه خرما هستم . فارسی من خرمای سنگ شکن است . من خرمای خشک نرسیده هستم که هنوز کاملا نرم و شیرین نشده ام و رنگم زرد تیره است . مسکن عطش و قطع کننده اسهال بوده و قدرت غذایی زیادی ندارم و بقیه خواص خرما در من جمع است و کمی دیر هضم می باشم .

    خرمای رسیده

    مرحله ششم درخت خرما خرمای تازه است که اعراب به آن رطب می گویند و چون در روی درخت یا در آفتاب خشک  شوم ، به آن خرمای خشک و اعراب به آن تمر می گویند . نسبت رطب به تمر نسبت انگور به کشمش است . ما کثیر الغذا و خونساز هستیم. برای اشخاص ضعیف المزاج – لاغر – فالج و لقوه ای مفید می باشیم . سرشار از ویتامین های آ ، ب و ای هستیم و کمی هم ویتامین ث داریم . ما دارای مواد فندق و سفیده ای هستیم و چند ترکیب دارویی داریم که یکی از آن ها شبیه کورتن است .کورتن ترشح غده فوق کلیه است . یکی از داروهای قیمتی است که اخیرا کشف شده و درمان کلیه التهابات و امراض عفونی است و از ریزش مو جلوگیری می کند . یکی از دارو های خوش ظاهر و بد باطن است و برای مبتلایان به مرض قند خوب نیست ولی کورتنی که در من جمع است یک هورمون گیاهی و مفید بوده هیچگونه ضرری ندارد . التهابات را تسکین می دهم و از ریزش مو جلوگیری می کنم برای امراض عفونی سود بخش بوده و به علت داشتن منیزیم ترمز سرطان می باشم . من افراد لاغر را چاق و درد کمر را تسکین می دهم . قوه بینایی و شنوایی را تقویت می کنم . درمان درد مفاصل و سیاتیک می باشم . موافق سینه و ریه هستم . جوشانده من در شیر سینه را نرم می کند . من مقوی غرایز جنسی هستم و شهوت را زیاد می کنم مخصوصا اگر مرا در شیر خیس کرده و میل نمایند . در شهر هایی که درخت من میوه نمی دهد خودن من به مقدار زیاد جایز نیست و زیاده روی در خوردن من باعث ثقل و امراض سوداوی است و ممکن است باعث گرفتگی کبد و طحال شده ، فشار خون را بالا برد و در دهان تولید جوش و درد دندان نماید و سبب پوسیدگی و کرم خوردن دندان شود . خوردن من با ماست و جویدن ترخون از عوارض خرما می کاهد . من دارای فلزات معدنی مثل فسفر- کلسیم – آهن ید و منیزیم هستم . کسانی که خرما زیادی می خورند سرطان نمی گیرند و فرزند پسر بیش از دختر می آورند . اهالی بلوچستان که خرما زیاد می خورند هرگز امراض بزرگ نمی گیرند .

    هسته خرما

    من هسته خرما هستم جوشانده من جهت سنگ کلیه و مثانه مفید است. آرد من اسهال مزمن را درمان می کند و از شکم روش جلوگیری می کند ، مخصوصا تنقیه حریره آن ، پاشیدن این آرد روی زخم های چرکی سبب خشک شدن آن ها است . جوشانده آرد من به طور شست وشو و زخم های چرکی را درمان می کند و شستن چشم با آن از ریزش اشک و فشار چشم جلوگیری می کند . 

    خوردن خرما یا عسل پس از ماهی

    امام صادق می فرمایند: هرکس شب ماهی بخورد و در پی آن چند دانه خرما یا مقداری عسل نخورد و بخوابد تا صبح رگ فلج در آن می جنبد .

    بهترن افطاری و سحری از زبان پیامبر گرامی اسلام

    خرما چه خوش سحری است .

    اگر کسی از شما روزه بود با خرما روزه بگشاید و اگر خرما ندید با آب چرا که آب پاک کننده است .

    خداوند تبارک و تعالی و فرشتگان او بر استغفار کنندگان و سحری خوران درود می فرستند پس بایسته است هر کدامتان سحری بخورید هرچند به جرعه ای آب باشد . اما بهترین سحری ها سویق و خرماست .

    منابع :

    1.       زبان خوراک ها تالیف دکتر غیاث الدین جزایری

    2.        معارف گیاهی تالیف جناب آقای حسین میرحیدر

        3. دانش نامه احادیث پزشکی تالیف جناب آقای محمدی ری شهری



    حسنعلی عطارwww.attari.ir ::: شنبه 86/6/24::: ساعت 12:33 صبح

    کهیر زده اید!؟


    کهیر
    یک نوع حساسیت پوستی است که بصورت جوش های قرمز رنگ خارش دار ظاهر می شود.

     

    کهیر چطور بوجود می آید؟

        کهیر عکس العمل پوست بدن در مقابل مواد فاسدی است که بعد از درگیری "آنتی ژنِ"-سّم-مواد غذایی یا میکروبها با ماده "آنتی کورِ"-ضد سّم- سیستم دفاعی بدن،وارد خون شده و بصورت جوشهایِ خارش دار کوچک و بزرگ نمایان می شود.

     

    کهیر منشاء عصبی-خوراکی دارد به این معنا که ضعف اعصاب و فشارهای عصبی باعث می شود تا سیستم دفاعی بدن نتواند در مقابل آنتی ژن خارجی،آنتی کور لازم را بسازد و عکس العمل آن کهیر می شود.

    البته نقش مواد غذایی قابل انکار نیست اما حساسیت وقتی آغاز می شود که بدن بر اثر فشارهای عصبی نتواند ضد سم لازم را تولید کند.

     

    پرهیز غذایی

        شخصی که دچار کهیر شده قبل از هر چیز باید از خوراکی های و مواد ایجاد کننده حساسیت خودداری کند تا بدن تقویت شود و آنتی کور لازم را بسازد و دیگر بدن عکس العملی نشان ندهد.

    در اینجا برای نمونه به چند خوراکی پرآلرژی اشاره می کنم.به طور کلی مواد "سالیسیلات" دار آلرژی زا هستند.

    بعضی از این مواد مطلقا نباید مصرف شوند و بعضی به ندرت(مثل گوشت بره کباب شده،حتی به اندازه یک حبه در ماه) :

    گوشت،تخم مرغ،نمک،خرما،گندم،پیاز،ماهی های بدون فلس،چون از کرمها و ماهی های دیگر استفاده می کنندآلرژی زا هستند(شاید یکی از حکمتهای حرام بودن این نوع ماهی ها در اسلام همین باشد)،چربیها و قندها.

    ترکیبات شیمیایی آسپرین،پنیسلین،فیناستین برومورها،خواب آورها،مسکن ها،سولفامیدها،تزریق سرم های حیوانی،ومواد هورمونی،از دیگر داروها حساسیت زا ترند.

     

    مهمترین عامل کهیر حاد را ممکن است خوردن سبزیجات ومیوه های فصلی دانست،آجیلها نیز می توانند عامل بیدارکننده ای باشند.

     

    درمان کهیر

    درمان ریشه ای کهیر استفاده از داروهای تقویت اعصاب عمومی بدن،تقویت کننده های کبد وپاک کننده خون و تولید کننده آن هست مثل گل گاوزبان،اسطخودوس،سنب الطیب کاهو،انار وغیره است(البته ممکن است بدن به بعضی از این داروها عکس العمل نشان دهدپس باید هر یک از آنها امتحان وبعد از اطمینان مصرف شوند).

     

    داروهای کهیر به دو دسته تقسیم می شوند:

    الف-استعمالی(به صورت ضماد،پماد،شستشو دهنده...)

    1-شستشوی بدن با ماست و سدر وشاهتره.

    2-دود کردن اسفند حساسیت را از بین می برد.

    3-مالیدن آب کلم پیچ یا برگ آن بر روی پوست.

    4-قرار دادن مخلوط مغز موز با سرکه و آبلیمو(چند بار در شبانه روز).

    5-مالیدن له شدن تره یا آب آن بر پوست.

    6-له شده پخته شلغم روی پوست.

    7-له شده سیر روی جوشها

    تذکر:این مورد با احتیاط کامل اجرا شود چون ممکن است مقدار زیاد سیر باعث تاول شود.می توانید از خاکستر سیر استفاده کنید چون داروی جوش ها می باشد.  

    8-مالیدن شاهتره روی پوست

    9-له شده پنیرک و گزنه.

    این روشها کهیر را تسکین می دهد وبه طور موقت و در مواقع اضطراری مفید هستند.

     

    ب-خوراکی     

     1-خوردن آب انگور در درمان کهیر اثری قطعی و بسیار خوب دارد.(می توانید 100گرم از آن را در مقداری آب ریخته و هر سه ساعت یک بار میل کنید)

    2-آب نارنج،آب لیمو،آب غوره، هر کدام 100 گرم مخلوط کرده میل کنید،کهیر ها ظاهر شده و به مرور و به طور کامل از بین می روند.

    3-کاهو،گشنیز،چغندر(لبو)،برگ چغندر،ماست،آب لیمو،شاه تره،خرفه،خیار،هندوانه،لعاب اسفرزه،خاکشیر،بسیار مفید هستند.

    4-برای دفع سموم معده و روده و صاف نمودن خون از آشهای ساده و ترش استفاده کنید مانند:

    تمر هندی،آب شاهتره یا عرق آن،آب نارنج،آبغوره،آبلیمو،گشنیز،برگ چغندر.

    5-خوردن این غذاها و خوراکیها هم توصیه می شود:

    ماست(با کمی نعنا)،خیار(با کمی نمک)،هندوانه(با کمی شکر)،خاکشیر،قُدّومِه شیرازی(دانه ریز قرمز)،خرفه،شاه تره،عرق کاسنی،کاهو،آلبالو،عناب،گیلاس،آب زرشک،آب ترب،گل گاوزبان.

    امیدوارم که این مطالب بتواند در رفع کهیر به شما کمک کند و با جدی گرفتن و اجرای درست و دقیق و منظم این توصیه ها و درمانها  اگر دچار این بیماری هستید بتوانید با درمانهای طبیعی و بدون "کورتن های شیمیایی"آن را مهار و درمان کنید.

    منابع:

    درمان گیاهی-دکتر جزایری

    گلچین جامع کتب گیاه درمانی-دکتر صفایی

    دارو و درمان گیاهی-دکتر رجحان

    نسخه شفا-دکتر صانعی

    صد گیاه هزار درمان-دکتر عرفانی

    درمان گیاهی-شبوعی

     

    کهیر در اینترنت

    مطالبی در مورد کهیر پیدا کردم که قرار دادن لینکشون خالی از لطف نیست هرچند همه مطالبشون صحیح نیست و نیاز به دقت دارد.

    بر روی ادامه مطلب کلیک کنید تا لینک ها را ببینید

    ادامه مطلب...

    حسنعلی عطارwww.attari.ir ::: شنبه 86/4/16::: ساعت 12:21 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    سیاه دانه(شُونیز) 

     

        گونه ای از من در ایران کاشته می شود که به سیاه دانه مزروعی معروف است و همان گونه در اروپا تولید شده که نامش n.sative البته اروپایی ها مرا با"زیره سیاه"یک چیزمیدانند شاید بخاطر تشابه زیاد خواص من با آن گیاه هست اما من با آن گیاه متفاوتم.

    من بهترین وموثرترین خوراکی برای بازکردن قاعدگی زنان هستم.

     

    همچنین مرا برای ترمیم ضعف بدن و رفع مسمومیتهای خون و در موارد بزرگ بودن کبد،تهوع،شکم درد،یبوست وبرای تقویت زنان بعد از وضع حمل تجویز می کنند.

    من ترشح شیر را زیاد می کنم.

     

    جالب است بدانید اثر من تا 7 سال در بدن باقی می ماند.

       

       اگر مرا سرخ کرده(تفت دهید) و کوبیده با روغن زیتون چند جوش دهید و چندقطره ازآنرا دربینی بچکانید برای ازبین بردن زکامی که همراه با عطسه زیاد است مفیدم.

    دود و بخور من حشرات را فراری می دهد.

     

       ضماد سوخته من با موم و روغن و حنا از ریزش مو و طاسی جلوگیری می کند و در صورت مداومت باعث رویش مو می شود.

     

    کمپرس جوشانده من بر سر زکام را درمان می کند.

     

        طبیعت من خیلی گرم وخشک هستم زیادخوردن من برای گرم مزاجها ضرر دارد برای همین مرا با سرکه بخیسانند ومیل کنند.

    همچنین اگر می خواستید مرا زیاد بخورید،با کتیرا بخورید تا مشکلی برای کلیه های شما پیش نیاید.

    شاید بخاطر همین طبیعت گرم،مرا در سرکه  ترشیجات می ریزند تا سردی سرکه را تعدیل کند.

    مرا باروغن کنجد مخلوط می کنند تا از حرارتم کاسته شود و بر تاولهای پوستی می زنند.

        چون روغن من کاربردهای زیادی-خصوصا در مورد ضعف جنسی- دارد روش تهیه آن را به شما یاد می دهم تا از آن استفاده کنید.

     

    روغن سیاهدانه

    150گرم سیاهدانه را در یک لیتر آب گذاشته به آرامی حرارت دهید تا مقدار آب به نصف برسد بعد آنرا باروغن زیتون با بو و تصفیه نشده یا روغن کنجد مخلوط کرده و باز هم آنقدر حرارت ملایم دهید تا آب آن بخار شود.

     

    سیاهدانه در احادیث

    من افتخار دارم که مورد تاکید رسول خدا و ائمه اطهار-که طبیبان جان و روح انسانها هستند- قرارگرفته ام.

    مثلا امیرمومنان می فرمایند کسی نزد رسول خدا آمد و از دردی که در شکم خود داشت اظهار ناراحتی کرد.رسول خدا به او فرمود در مقداری عسل سه یا پنج یا هفت دانه سیاه دانه بینداز و بخور تا به اذن خدا بهبود یابی.آن مرد نیز این کار را انجام دادوخوب شد.

    همچنین امام صادق در داستانی از حضرت مسیح که درد پهلو گرفته بود مخلوط عسل و سیاه دانه و روغن زیتون را شفای درد پهلو ی حضرت عیسی عنوان کرده اند که به دانش نبوت از جانب خدا به ایشان تعلیم شده بود.

    ضمنا حضرت صادق در حدیثی دیگر خوردن مقداری از من را در شب،علاج قطره قطره آمدن ادرار شخصی که از آن شکایت می کرد تجویز کرده اند.

    من از امروز 12تیر به مدت14روز جهت تشرف به خانه خدا نمی توانم مطلبی به وبلاگ اضافه کنم و در طول این دوهفته پسرم مطالبی را اضافه می کند که موضوع آنها را قبل از رفتن به او داده ام.

    در مکه و مدینه-ان شاالله- دعا گوی شما هستم.

     

    چه خوش است ماه تیری که سفر مدینه باشد                    

                                                                   گهی در بقیع و گاهی به کنار کعبه باشد



    حسنعلی عطارwww.attari.ir ::: سه شنبه 86/4/12::: ساعت 12:37 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    من کاکُل(کُلاله) ذرت هستم.

    ذرت به لفظ فرنگ corn نامیده میشه(با خریدن ذرت موهای اون رو بکشید و در بیارید؛من همون گیسهای ذرت هستم). 

                      کاکُل ذرت

    معجزه میکنم دوست صمیمی کلیه ها ، کبد ومثانه هستم ،اگر گرفتار آلبومینوری شدید که بعلت خرابی کلیه ها آلبومین در ادرار پیدا شد واگر ورم به سراغ شما آمد و پشت پاها،یا قسمتی از بدن ورم کرد ویا صبح ها زیر چشمها ی شما ورم کرد بسراغ من بیا یید .

    دوست آن باشد که گیرد دست دوست            د ر پریشان حالی و درماند گی !  

     

    من با داشتن سیلیس وپتاس رفیق شفیق کلیه ها ومثا نه ای هستم،  که اگر خوب کارنکنند سموم نه تنها از بدن خا رج نشده بلکه مرگ دور از انتظار نیست !

    من آنقدر مفید وکم ضررهستم که زنان باردار با خیال راحت می توانند از من استفاده کنند.مصرف من هرگز عوارض املاح پیشاب آور را ندارد.

    طرزمصرف :

     

    درمان آ لبومینوری ،قولنج کلیوی ،درد مثانه ،اختلالات کبد،تسکین درد نقرس و روما تیسم ! :

    30 تا 40 گرم کا کل ذرت +یک لیتر آب سرد  را   5 دقیقه جوشانده وبگذارید 15دقیقه مثل چای دم بکشد ،بعد آنرا مصرف کنید.

    زمان مصرف : درفا صله غذا ها

    مقدارمصر ف : نصف فنجا ن +یک قا شق چای خوری عسل(ودرصورت نیاز کمی شکر)

            

     



    حسنعلی عطارwww.attari.ir ::: چهارشنبه 86/3/30::: ساعت 12:2 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    من زرشک هستم در زبان انگلیسی مرا Barberry tree  نامند.

    من ، خنک ،صفرا بْر ،حافظ کبد وکلیه ها ، دشمن هپا تیت (یرقان) وسنگ کیسه صفرا ودافع سنگ کلیه وسنگ مثا نه میباشم.

     

    آیا باورمکنید  اگربگویم من حتی درمان کننده نارسا یی های قلبی ،تنگی نفس واختلا لات دوران یا ئسگی ،اسهال و.... میبا شم؟ .

     

    یک نوع مرا زرشک پلو یی میگویند که بی دانه است

     

                               

     

    ونوع د یگرم زرشک آبی(شربتی)است ودانه دار که به طور وحشی می رویم و خواص دارویی بسیاری دارم و دوست شما در این هوای گرم هستم.

                             

    1-درمان یرقا ن،سنگ کیسه صفرا ودفع سنگ کلیه ومثانه :

    25 گرم پوست ریشه خشک درختچه را در یک لیتر آب سرد  نیم ساعت خیسانده وحرارت دهید تا 2دقیقه بجوشد  بعد آنرا صاف کرده وباعسل شیرین کرده و بعد از نها ر وشام هر بار بمیزان یک فنجان نوش جان کنید

    2-  درمان نا رسایی های قلبی ،تنگی نفس واسها ل : دم کردن  میوه زرشک دانه دار (آبی)

     

    3- رفع اختلالا ت دوران یائسگی:   10 تا 15 گرم زرشک خشک آبی را کوبیده وبا 100 گرم آب نیم ساعت خیسانده  وحرارت د هید تا 1  دقیقه بجوشد  وبعد روزی 3 تا 4 بار وهر بار یک استکان آنرا  بنوشید

     

    4- درمان اسها ل : 15 گرم برگ خشک ز رشک را در 2 لیوان آب حرارت داده وبعد از صاف کردن باعسل شیرین کرده وروزی 3 فنجا ن دربین غذاهای اصلی بنوشید

     

    5-شربت زرشک آبی(شربتی) مقوی کبد ،کلیه ،صفرا بر ،ضد عطش و.....

    1 کیلو زرشک آبی را در3 لیتر آب جوشانده  وبعد از کاهش حرارت در یک شیشه د ر آفتا ب گذاشته تا مزه گس آن کاهش ومزه ترشی اش افزایش پیدا کند .البته درب شیشه باید با پنبه یا چوب پنبه بگونه ای بسته شود که نه گاز بر ا حتی خارج شود ونه درب آن سفت شود.

    نوش جان

    واقعا توی این هوا از درست کردن این شربت گوارا خودتان را محروم نکنید.



    حسنعلی عطارwww.attari.ir ::: شنبه 86/3/19::: ساعت 12:34 صبح

     من خاکشیر هستم         

    درزبان انگلیسی  London rocket  نامیده میشوم .     

                                      

    از تخم من برای نرم کردن سینه، اسهال خونی، برونشیت، دفع کرم معده و در موارد سنگ کلیه به صورت خوردنی استفاده می شود .

     

    مرسوم است که هشت گرم از تخم مرا با شربت قند مخلوط کرده و برای کاهش تب و کهیر مرا بلع می کنند .

    از نظر حکمای تب سنتی ایران طبیعت من گرم و تر است و از نظر خواص معتقدند که برای تقویت معده ، هاضمه، ازدیاد اشتها، گرفتگی آواز و روشن شدن رنگ چهره مفید می باشم اگر حدود شش گرم از من خورده شود برای اخلاط سینه و ریه مفید می باشم و اگر با شیر خورده شوم برای باز شدن رنگ چهره نافع می باشم .

     

    معمولا در آب یا شیر به صورت شربت و شیرین شده با شکر مصرف می شوم در برخی مزاج ها خورن من ایجاد سر درد می کند در این موارد باید با کتیرا خورده شوم مقدار خوراک من هشت تا ده گرم است یعنی معادل یک یا دو قاشق غذا خوری.        

     

    منبع :معارف گیاهی جلد 3 صفحه 174 _مولف محترم آقای حسین میر حیدر .

     

    سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد         آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد   

                                                                                                                                     

                                     درمان های ابداعی دکتر احمدیه در مورد خاکشیر

     

    دکتر عبدالله احمدیه در کتاب راز درمان (جلد یک)خواصی را از من کشف کرده که برای شما باور کردنی نیست!

    دکتر احمدیه در طب جدید دکتر برجسته ای بود و در طب قدیم با استفاده از قانون طب بو علی سینا معجزه می کرد او مرا درمان کننده  درد های زیر معرفی کرد :

    ادامه مطلب...

    حسنعلی عطارwww.attari.ir ::: پنج شنبه 86/2/13::: ساعت 10:53 عصر

    من تمر هندی هستم

     

    مقوی قلب ومعده هستم ، التهاب خون راکم میکنم ،میوه  من لطیفتر از آ لو، می باشد وشکم راجمع مینما یم ،کمی ملین ،وصفرابرخوبی نیز هستم ،من دربین میوهای ترش، مقام والایی درمیان صفرابرها دارم ، پس دوست کبد شما هستم.

     

    مگرنمدانید کبد   سکا ن کشتی بد ن شما ست ؟ من خنک کننده هستم،به هاضمه کمک میکنم،درموارد تب ورفع تشنگی مفید میبا شم ،دارای خاصیت کمبود ویتامین ث هستم .

     

    مسهل صفرا واخلاط سوخته، در رد یف خوردنیهای ترش، مسهلی براحتی وخوبی من نیست.  

     

    طرزاستفاده :حدود 50َگرم میوه رسیده مرا درَ50َسانتیمترمکعب آب بگذارید تا خوب خیس بخورد بعد انرا صاف کرده وباحدودَ100َگرم نبات،شیره خرما یا شکرشیرین کرده نوش جان کنید.

     

    هشدار:هرگز مرا ناشتا نخورید،زیاده روی درخورد ن من نکنید وازخوردن  نارس من اجتنا ب کنید .

    مقدارخوراک :35َ تا 150َ  گرم وبرای اطفا ل، 2َ  گرم برای هرسا ل عمر آنها ست.



    حسنعلی عطارwww.attari.ir ::: یکشنبه 86/2/2::: ساعت 11:24 عصر

       1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 2

    بازدید دیروز: 47 کل بازدید :620544

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    عطاری عطار
    حسنعلی عطارwww.attari.ir
    قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم:العلم علمان:علم الادیان و علم الابدان. تنها دو چیز علم هستند:علم آگاهی به دین و علم آگاهی به بدن. هر دو هفته یکبار مطالب رو آرشیو می کنم.شما می تونید مطالب رو به صورت جداگانه در قسمت آرشیو ببینید.

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<


    Javascripts


    >>لوگوی وبلاگ من<<
    عطاری عطار

    >>لینک دوستان<<
    عاشق آسمونی
    فصل انتظار
    پردیس
    شبکه اطلاع رسانی آموزه - AMOOZEH.NET
    جلوه محبوب
    مبادا روی لاله ها پا گذاریم
    ● بندیر ●
    پرورش شتر مرغ
    کوهپایه
    لبـــــگزه
    گل دختر
    یادداشتها و برداشتها
    .: شهر عشق :.
    زنبور در ما نی در جهان
    جرعه ای از شراب عشق
    آدمک ها
    عاشقانه
    ماه ومهر
    خشکبار و آجیل نوروزی

    صل الله علی الباکین علی الحسین
    نوشته های یک ناظم
    سیاه پوش حسینیم ( نم نم بارون )
    آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
    دوزخیان زمین
    جمهوریت : طنز سیاسی و اخبار داغ سیاسی ، تصویری
    .:: گاواره ::.
    تعقل و تفکر
    بوی پیراهن یوسف
    شاهد
    کشکول
    عکس روز
    شهید سید محمد شریفی
    من هیچم
    طعم شیرین دو دقیقه
    اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
    پله...پله...تا خدا!
    فلک را سقف بشکافیم
    دنیای امروز ما
    خلوت تنهایی
    غیر از خدا هیچ مخواه
    زیبایی سایه خداوند بر کهکشانهاست
    وبلاگ ایران اسلام
    ســـــاوالـــــــــــان
    چند کیلو امیدواری
    مادرانه
    باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه
    خانواده
    با کریمان کارها دشوار نیست
    cherchill59
    آلوچه در ایالت واشنگتن
    سایت دانشجویان برق الکترونیک شوشتر
    سایت اطلاع رسانی رحمت سخنی
    پیامهای من
    دایره المعارف کوچک دینی
    گیاهان دارویی
    طب قدیم + طب قرآنی = درمان
    آهستان
    بزمانه
    بچه دانشجو !
    اجتماعی سیاسی : علی ع بخاطر عدالت کشته شد.
    شوشتر نما
    سایت پی سی دانلود
    وبلاگ در حال تعطیلی عنوان لازم نداره؟!؟
    «کشکول»
    Young Astronomers Club باشگاه منجمان جوان
    کوچه های قلبم
    صفحه ای فقط برای خودم
    فقط عاشقا بخونن
    هزار و یک شب
    کلرجی من
    عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام
    گیاهان سحرآمیز
    محسن داداشی
    بی نشان
    جاودانگی
    دانش نامه ی آزاد
    واحد پاسخ به سوالات دینی
    پایگاه مهدویت حجة الاسلام سلیمیان
    عاشقی تنها از دیار گرما : اهواز - شوشتر
    می نویسم تا زنده بمانم

    >>لوگوی دوستان<<

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<